Παρασκευή, 11 Αυγούστου 2017

Ερώτηση της ΝΔ, προς τον ΥΕΘΑ, για τις απώλειες εσόδων στα Μετοχικά Ταμεία και στους Ειδικούς Λογαριασμούς Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας εξαιτίας του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016)



Μετοχικό Ταμείο Στρατού ΜΤΣ



Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κατέθεσαν και συνυπέγραψαν ο Βουλευτής Έβρου και Αναπλ. Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας της ΝΔ, Αναστάσιος Δημοσχάκης και ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ και Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας, Άδωνις Γεωργιάδης, σχετικά με τις απώλειες εσόδων στα Μετοχικά Ταμεία και στους Ειδικούς Λογαριασμούς Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας εξαιτίας του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016).
Όπως αναφέρεται και στην Ερώτηση η κράτηση που επιβάλλεται στις δαπάνες των Γενικών Επιτελείων Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας υπέρ των Μετοχικών Ταμείων και Ειδικών Λογαριασμών τους σε βάρος των προμηθευτών υλικών και υπηρεσιών και όχι απευθείας στον Π/Υ τους, αποτελεί για αυτά κοινωνικό πόρο και ένα σημαντικό τους έσοδο προκειμένου να ανταποκριθούν στην αποστολή τους έναντι των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο εν λόγω κοινωνικός πόρος αποτελεί σε ποσοστό έως και το 15% των συνολικών τους εσόδων.
Με το άρθρο όμως 47 του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/2016) έμμεσα καταργείται ο συγκεκριμένος κοινωνικός  πόρος κι αυτό έχει αντίκτυπο στην εκτέλεση της αποστολής των Μετοχικών Ταμείων και των Ειδικών Λογαριασμών Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας, όπως είναι η χορήγηση Μερίσματος, Βοηθήματος Οικογενειακής και Επαγγελματικής Αυτοτέλειας, Εφάπαξ Παροχής κλπ.
Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσιεύματα έχει προκληθεί από το ΥΠΕΘΑ η έκδοση σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), για το θέμα, χωρίς όμως να έχει γνωστοποιηθεί το ακριβές περιεχόμενο της.
Οι δύο Βουλευτές ρωτάνε τον αρμόδιο Υπουργό αν το ΥΠΕΘΑ ως εποπτεύουσα και αρμόδια αρχή, έχει προβεί σε τυχόν ενέργειες για την αποτροπή θέσπισης της ως άνω διάταξης από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης
Επίσης, για το αν  η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους είναι αρνητική για τα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικούς Λογαριασμούς, θα γίνει αυτή αποδεκτή από την αρμόδια πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ;
Τέλος εφόσον εφαρμοστεί τελικά η διάταξη του Νόμου Κατρούγκαλου πως θα αναπληρωθούν τα απολεσθέντα έσοδα για να μην υποχρεωθούν τα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικοί Λογαριασμοί Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας στην αναλογική μείωση των παροχών τους;
Αναλυτικά η Ερώτηση                                                                                      
«Η κράτηση που επιβάλλεται στις δαπάνες των Γενικών Επιτελείων Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας υπέρ των Μετοχικών Ταμείων και Ειδικών Λογαριασμών τους σε βάρος των προμηθευτών υλικών και υπηρεσιών και όχι απευθείας στον Π/Υ τους, αποτελεί για αυτά κοινωνικό πόρο και ένα σημαντικό τους έσοδο προκειμένου να ανταποκριθούν στην αποστολή τους έναντι των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο εν λόγω κοινωνικός πόρος αποτελεί σε ποσοστό έως και το 15% των συνολικών τους εσόδων.
Επισημαίνεται ότι τα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικοί Λογαριασμοί Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας είναι Ν.Π.Δ.Δ. και εποπτεύονται, δια μέσου των ΓΕ, από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), στην αρμοδιότητα του οποίου και ανήκουν. Ως εκ τούτου το ΥΠΕΘΑ και η πολιτική του ηγεσία έχουν την πλήρη ευθύνη για θέματα που τα αφορούν και ειδικότερα για την αυξομείωση των εσόδων τους, καθόσον αυτή έχει άμεση σχέση με την εκτέλεση της αποστολής τους, όπως είναι η χορήγηση Μερίσματος, Βοηθήματος Οικογενειακής και Επαγγελματικής Αυτοτέλειας, Εφάπαξ Παροχής κλπ.
Με την παρ.1 του άρθρου 47 (Μετοχικά Ταμεία) του Ν.4387/2016 (νόμου Κατρούγκαλου) καθορίσθηκε ότι η χορήγηση παροχών από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τις καταθέσεις των μετόχων και από τα περιουσιακά στοιχεία των ταμείων. Αποκλείεται οποιαδήποτε μεταφορά πόρων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με εξαίρεση τους πόρους έκτακτης χρηματοδότησης των μερισμάτων των εν δυνάμει μερισματούχων, των οποίων οι αιτήσεις εκκρεμούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες προερχόμενες από ΜΜΕ έχει προκληθεί από το ΥΠΕΘΑ η έκδοση σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), δίχως να γνωρίζουμε το ακριβές περιεχόμενο της.
Συνεπώς, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
  1. Το ΥΠΕΘΑ, ως εποπτεύουσα και αρμόδια αρχή, έχει προβεί σε τυχόν ενέργειες για την αποτροπή θέσπισης της ως άνω διάταξης από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, που σημειωτέον ουδεμία αρμοδιότητα έχει στα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικούς Λογαριασμούς των Ενόπλων Δυνάμεων;
  2. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους είναι αρνητική για τα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικούς Λογαριασμούς, θα γίνει αυτή αποδεκτή από την αρμόδια πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ;
  3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται το ΥΠΕΘΑ να προβεί, εφόσον τελικά εφαρμοστεί η εν λόγω διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου, προκειμένου να αναπληρωθούν τα απολεσθέντα έσοδα και να μην υποχρεωθούν τα Μετοχικά Ταμεία και Ειδικοί Λογαριασμοί στην αναλογική μείωση των παροχών τους (μερίσματα, ΒΟΕΑ, εφάπαξ κλπ);».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου